Skip to the main content

Original scientific paper

Nastavna sredstva i nastavna pomagala u predmetnom kurikulu informatike

Marko Jurčić orcid id orcid.org/0000-0002-9592-5473 ; Faculty of philosophy, University of Zagreb
Marko Horvat


Full text: croatian pdf 662 Kb

page 71-89

downloads: 2.112

cite


Abstract

Nastavna sredstva i nastavna pomagala možemo shvatiti kao sinonime ili kao dva različita didaktička pojma. U nastavi informatike oni su, najčešće, i izvor (programi, udžbenici, priručnici) i tehnika − računala (hardver) i računalni programi (softver, alati). U predmetnom kurikulu nastavna sredstva i pomagala olakšavaju usmjerenje nastave na učenike, na njihovu motivaciju, interese, vlastite mogućnosti i samostalnost. Svrha ovog rada jest istražiti mogućnosti upotrebe softverskih alata otvorenog koda u nastavi informatike, s obzirom na činjenicu da se većina računalnih programa ubraja u takozvani softver zatvorenog koda, temeljen na komercijalnim zakonitostima i financijskoj naknadi. Znano je da uz programe zatvorenog koda na tržištu postoji i druga skupina – softverski alati otvorenog koda. Istraživanje je provedeno među nastavnicima informatike u gimnazijama (14 nastavnika) i ustvrđeno je sljedeće: u nastavi se u manjoj mjeri rabi softver otvorenog koda, izuzetak su jedino alati za obradu slike i zvuka; glavni razlozi tome nalazi se u činjenici da škole imaju kupljene licence i instalirane alate zatvorenog koda i u udžbenicima se upotrebljavaju takvi alati; nastavnici imaju pozitivan stav o upotrebi alata otvorenog koda u nastavi i podržali bi njihovo uvođenje.

Keywords

informatika; kurikul; nastavnik; softverski alati otvorenog koda

Hrčak ID:

123994

URI

https://hrcak.srce.hr/123994

Publication date:

15.6.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 5.137 *