Skip to the main content

Review article

NEKI ČIMBENICI ODNOSA ADOLESCENATA I ŠKOLE

Maja Rukavina ; Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić, Hrvatska
Anela Nikčević-Milković ; Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić, Hrvatska


Full text: croatian pdf 38.526 Kb

page 93-104

downloads: 731

cite


Abstract

Škola je mjesto gdje adolescenti nakon obitelji provode najviše vremena i kao takva ima jedinstvenu priliku snažnoga i vrlo važnoga djelovanja na razvoj pojedinca. Cilj je ovog rada iznošenje pregleda literature i istraživanja koji se bave ispitivanjem odnosa adolescenata i škole. Školsko okruženje i funkcioniranje u školi predstavlja značajan aspekt u životu adolescenata, a način funkcioniranja u školi pokazatelj je njihovoga funkcioniranja u ostalim sferama života. Interes za školu kod adolescenata počinje slabiti u završnim razredima osnovne škole, a u srednjoj školi se počinje mijenjati i njihov odnos prema nastavnicima, kao i očekivanja od njih. Istraživanja su sustavno utvrdila trend opadanja svih aspekata motivacije za postignućem u školi s obzirom na dob kod oba spola. Nadalje, javlja se smanjenje orijentacije na učenje, a povećava orijentacija na izbjegavanje truda s godinama školovanja, kod oba spola. Na koji način adolescenti doživljavaju školu značajno ovisi o tome kakav su međusobni odnos izgradili nastavnici i adolescenti. Nastavnikova profesionalnost, način rada, uspostavljena komunikacija s učenicima, ali i obilježja ličnosti nastavnika značajno utječu na motivaciju adolescenata za učenjem, kao i općenito na njihov stav prema školi.

Keywords

adolescenti; motivacija; nastavnici; škola; školska prilagodba i postignuće

Hrčak ID:

179029

URI

https://hrcak.srce.hr/179029

Publication date:

1.12.2016.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.543 *