hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

NEKI ČIMBENICI ODNOSA ADOLESCENATA I ŠKOLE

Maja Rukavina ; Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić, Hrvatska
Anela Nikčević-Milković ; Sveučilište u Zadru, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (38 MB) str. 93-104 preuzimanja: 324* citiraj
APA 6th Edition
Rukavina, M. i Nikčević-Milković, A. (2016). NEKI ČIMBENICI ODNOSA ADOLESCENATA I ŠKOLE. Život i škola, LXII (2), 93-104. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/179029
MLA 8th Edition
Rukavina, Maja i Anela Nikčević-Milković. "NEKI ČIMBENICI ODNOSA ADOLESCENATA I ŠKOLE." Život i škola, vol. LXII, br. 2, 2016, str. 93-104. https://hrcak.srce.hr/179029. Citirano 07.05.2021.
Chicago 17th Edition
Rukavina, Maja i Anela Nikčević-Milković. "NEKI ČIMBENICI ODNOSA ADOLESCENATA I ŠKOLE." Život i škola LXII, br. 2 (2016): 93-104. https://hrcak.srce.hr/179029
Harvard
Rukavina, M., i Nikčević-Milković, A. (2016). 'NEKI ČIMBENICI ODNOSA ADOLESCENATA I ŠKOLE', Život i škola, LXII(2), str. 93-104. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/179029 (Datum pristupa: 07.05.2021.)
Vancouver
Rukavina M, Nikčević-Milković A. NEKI ČIMBENICI ODNOSA ADOLESCENATA I ŠKOLE. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 07.05.2021.];LXII(2):93-104. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179029
IEEE
M. Rukavina i A. Nikčević-Milković, "NEKI ČIMBENICI ODNOSA ADOLESCENATA I ŠKOLE", Život i škola, vol.LXII, br. 2, str. 93-104, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179029. [Citirano: 07.05.2021.]

Sažetak
Škola je mjesto gdje adolescenti nakon obitelji provode najviše vremena i kao takva ima jedinstvenu priliku snažnoga i vrlo važnoga djelovanja na razvoj pojedinca. Cilj je ovog rada iznošenje pregleda literature i istraživanja koji se bave ispitivanjem odnosa adolescenata i škole. Školsko okruženje i funkcioniranje u školi predstavlja značajan aspekt u životu adolescenata, a način funkcioniranja u školi pokazatelj je njihovoga funkcioniranja u ostalim sferama života. Interes za školu kod adolescenata počinje slabiti u završnim razredima osnovne škole, a u srednjoj školi se počinje mijenjati i njihov odnos prema nastavnicima, kao i očekivanja od njih. Istraživanja su sustavno utvrdila trend opadanja svih aspekata motivacije za postignućem u školi s obzirom na dob kod oba spola. Nadalje, javlja se smanjenje orijentacije na učenje, a povećava orijentacija na izbjegavanje truda s godinama školovanja, kod oba spola. Na koji način adolescenti doživljavaju školu značajno ovisi o tome kakav su međusobni odnos izgradili nastavnici i adolescenti. Nastavnikova profesionalnost, način rada, uspostavljena komunikacija s učenicima, ali i obilježja ličnosti nastavnika značajno utječu na motivaciju adolescenata za učenjem, kao i općenito na njihov stav prema školi.

Ključne riječi
adolescenti; motivacija; nastavnici; škola; školska prilagodba i postignuće

Hrčak ID: 179029

URI
https://hrcak.srce.hr/179029

[engleski] [njemački]

Posjeta: 828 *