Preliminary communication
https://doi.org/10.21464/mo46.124.2338
Zadovoljstvo poslom, motivacija učitelja za rad i poticanje razvoja kompetencija učenika
Edita Borić
; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University in Osijek, Croatia
Abstract
Cilj istraživanja bio je ispitati u kojem stupnju učitelji potiču kompetencije kod učenika te koliko su zadovoljni svojim poslom i motivirani za rad. Cilj je bio i ispitati povezanost stupnja u kojem učitelji potiču kompetencije kod učenika, zadovoljstva poslom i motivacije za rad te godina radnog staža. Sudionici su bili učitelji razredne nastave (N=341). Korišten je Upitnik poticanja razvoja kompetencija učenika, učiteljskog zadovoljstva poslom i motivacije za rad (Borić i Borić, 2013) konstruiran za potrebe istraživanja. Rezultati faktorske analize pokazali su kako se upitnik sastoji od: (1) subskale poticanja razvoja kompetencija učenika i (2) subskale zadovoljstva poslom i motivacije za rad učitelja. Utvrđeno je da postoji pozitivna korelacija (r = 0,360, p<0,05) između subskala. Moguće je zaključiti kako su učitelji u prosjeku visoko zadovoljni svojim poslom i motivirani za rad te se kod učenika trude razviti kompetencije u viskom stupnju. Rezultati su pokazali kako između godina radnog staža te zadovoljstva poslom i motivacije za rad postoji statistički značajna niska pozitivna korelacija r=0,176, p<0,01.
Keywords
kvaliteta učitelja; radni staž; razredna nastava
Hrčak ID:
199982
URI
Publication date:
17.4.2018.
Visits: 4.354 *