Preliminary communication
Trend kretanja cjeloživotnog obrazovanja i učenja kao preduvjet stvaranja društva znanja
Maja Pauković
orcid.org/0000-0002-8972-4464
; Zagreb University of Applied Sciences, Zagreb, Croatia
Lucija Bačić
orcid.org/0000-0003-2857-4957
; Zagreb University of Applied Sciences, Zagreb, Croatia
Abstract
Zadnjih nekoliko godina svjedoci smo znatnog povećanja demografskog starenja stanovništva. Tržište rada, koje je iznimno promjenjivo i dinamično, selektira radno aktivne osobe po stupnju stručne spreme i vještinama koje su, bilo formalnim ili neformalnim oblikom obrazovanja, stekli tijekom života.Tako cjeloživotno obrazovanje i učenje postaje najjače oruđe za osobni i profesionalni rast i razvoj što omogućava veću mobilnost i zapošljavanje. Obrazovanje odraslih i cjeloživotno učenje prioritetna je zadaća stvaranja društva znanja i održivog razvoja društvenog i gospodarskog života. U ovom radu prikazan je trend kretanja obrazovanja i učenja radno aktivnog stanovništva s obzirom na produljenje životnog i radnog vijeka stanovništva, kao i trend osnivanja različitih studijskih programa za potrebe dosadašnjih i novih zanimanja kako bi se zadovoljili zahtjevi tržišta. Podaci prikazani u ovom radu dobiveni su uvidom u bazu podataka upisanih studentica i studenata na izvanrednom studiju Računovodstva i financija Sveučilišnog odjela za stručne studije u Splitu od 2005. godine.
Keywords
cjeloživotno obrazovanje i učenje; društvo znanja; produljenje životnog i radnog vijeka
Hrčak ID:
213873
URI
Publication date:
21.12.2018.
Visits: 3.371 *