Skip to the main content

Preliminary communication

Problem školskog apsentizma sagledan kroz važnije teorije odgoja

Nena Vukelić orcid id orcid.org/0000-0002-0658-8947 ; Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Sveučilište u Rijeci


Full text: croatian pdf 913 Kb

page 29-50

downloads: 2.108

cite


Abstract

Odgojno-obrazovni problem školskog apsentizma, izostajanja s nastave, jedan je od učestalijih izazova s kojima se škole susreću. Često se radi o problemu koji ima višestruke uzroke i čimbenike koji odgađanju njegovo rješavanje, što iziskuje interdisciplinarni pristup. To je poticaj da se u ovom radu prikaže i analizira problem školskih izostanaka, u okvirima tri teorije odgoja: duhovnoznanstvene, kritičko-racionalističke i emancipatorske kritičke teorije o odgoju. Navedena će analiza poslužiti kao mogući okvir primjenjiv za analizu drugih odgojno-obrazovnih problema, te kao primjer kako odgojno-obrazovni stručnjaci mogu posegnuti za temeljima teorije odgoja u pokušaju rješavanja istovjetnih i/ili sličnih izazova u praksi.

Keywords

apsentizam; škola; teorije odgoja; duhovnoznanstvena teorija; kritičko-racionalistička teorija; emancipatorska kritička teorija

Hrčak ID:

224379

URI

https://hrcak.srce.hr/224379

Publication date:

15.1.2019.

Visits: 3.490 *