Prethodno priopćenje
Problem školskog apsentizma sagledan kroz važnije teorije odgoja
Nena Vukelić
orcid.org/0000-0002-0658-8947
; Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Sveučilište u Rijeci
Sažetak
Odgojno-obrazovni problem školskog apsentizma, izostajanja s nastave, jedan je od učestalijih izazova s kojima se škole susreću. Često se radi o problemu koji ima višestruke uzroke i čimbenike koji odgađanju njegovo rješavanje, što iziskuje interdisciplinarni pristup. To je poticaj da se u ovom radu prikaže i analizira problem školskih izostanaka, u okvirima tri teorije odgoja: duhovnoznanstvene, kritičko-racionalističke i emancipatorske kritičke teorije o odgoju. Navedena će analiza poslužiti kao mogući okvir primjenjiv za analizu drugih odgojno-obrazovnih problema, te kao primjer kako odgojno-obrazovni stručnjaci mogu posegnuti za temeljima teorije odgoja u pokušaju rješavanja istovjetnih i/ili sličnih izazova u praksi.
Ključne riječi
apsentizam; škola; teorije odgoja; duhovnoznanstvena teorija; kritičko-racionalistička teorija; emancipatorska kritička teorija
Hrčak ID:
224379
URI
Datum izdavanja:
15.1.2019.
Posjeta: 3.566 *