Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/fi39404

»Mi, umorne duše« – Werner Sombart kao kritičar moderne kulture

Michael Antolović orcid id orcid.org/0000-0003-1344-9133 ; Univerzitet u Novom Sadu, Pedagoški fakultet, Podgorička 4, RS–25101 Sombor


Full text: croatian pdf 307 Kb

page 795-810

downloads: 315

cite

Full text: english pdf 307 Kb

page 795-810

downloads: 140

cite


Abstract

Iako je u društvenoj teoriji ostao zapamćen prvenstveno kao autoritativni teoretičar kapitalizma te jedan od ʽočeva osnivača’ sociologije kao znanstvene discipline u Njemačkoj, Werner Sombart (1863. – 1941.) značajnu je pažnju posvećivao kritici moderne kulture koja je koincidirala s njegovim povlačenjem iz aktivnog učešća u političkom životu početkom 20. stoljeća. Nakon neuspjeha njegovih nastojanja da njemačku socijaldemokraciju pridobije za ideje društvene reforme kao i izrazito negativnog utiska koji je na njega načinio susret s modernim industrijskim društvom prilikom posjete Sjedinjenim Američkim Državama (1904.), Sombart je sa stanovišta ʽkulturnog pesimizma’ istupao kao kritičar kapitalizma, parlamentarno-demokratskog poretka i masovne kulture. Na stranicama časopisa Der Morgen: Wochenschrift für deutsche Kultur (pokrenutog 1907.), kao i u nekolicini drugih radova, Sombart je na pregnantan način podvrgao oštroj kritici masovnu industrijsku kulturu videći u njoj neposredni izraz duhovnog siromašenja i opće dekadencije kapitalističkog društva.

Keywords

Werner Sombart; kultura; politika; kapitalizam; pesimizam

Hrčak ID:

240426

URI

https://hrcak.srce.hr/240426

Publication date:

17.2.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.268 *