Filozofska istraživanja, Vol. 39 No. 4, 2019.
Pregledni rad
https://doi.org/10.21464/fi39404
»Mi, umorne duše« – Werner Sombart kao kritičar moderne kulture
Michael Antolović
orcid.org/0000-0003-1344-9133
; Univerzitet u Novom Sadu, Pedagoški fakultet, Podgorička 4, RS–25101 Sombor
Sažetak
Iako je u društvenoj teoriji ostao zapamćen prvenstveno kao autoritativni teoretičar kapitalizma te jedan od ʽočeva osnivača’ sociologije kao znanstvene discipline u Njemačkoj, Werner Sombart (1863. – 1941.) značajnu je pažnju posvećivao kritici moderne kulture koja je koincidirala s njegovim povlačenjem iz aktivnog učešća u političkom životu početkom 20. stoljeća. Nakon neuspjeha njegovih nastojanja da njemačku socijaldemokraciju pridobije za ideje društvene reforme kao i izrazito negativnog utiska koji je na njega načinio susret s modernim industrijskim društvom prilikom posjete Sjedinjenim Američkim Državama (1904.), Sombart je sa stanovišta ʽkulturnog pesimizma’ istupao kao kritičar kapitalizma, parlamentarno-demokratskog poretka i masovne kulture. Na stranicama časopisa Der Morgen: Wochenschrift für deutsche Kultur (pokrenutog 1907.), kao i u nekolicini drugih radova, Sombart je na pregnantan način podvrgao oštroj kritici masovnu industrijsku kulturu videći u njoj neposredni izraz duhovnog siromašenja i opće dekadencije kapitalističkog društva.
Ključne riječi
Werner Sombart; kultura; politika; kapitalizam; pesimizam
Hrčak ID:
240426
URI
Datum izdavanja:
17.2.2020.
Posjeta: 1.969 *