Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21464/mo.28.1.6

Primjena IKT-a u procesu učenja, poučavanja i vrednovanja u srednjim strukovnim školama: Kvalitativna analiza

Silvia Rogošić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Croatia
Branislava Baranović orcid id orcid.org/0000-0001-6768-3596 ; Institute for Social Research, Zagreb, Croatia
Josip Šabić orcid id orcid.org/0000-0002-8981-2560 ; Institute for Social Research, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 342 Kb

page 63-88

downloads: 2.128

cite


Abstract

Tekst se zasniva na rezultatima empirijskog istraživanja o primjeni informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) u srednjim strukovnim školama u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Analizirani su intervjui s nastavnicima (N=29) i fokus grupe s učenicima srednjih strukovnih škola (6 grupa, N=48). Ispitivalo se s kojim ciljem i na koje načine nastavnici i učenici najčešće koriste IKT, što smatraju prednostima, a što nedostacima pri korištenju IKT-a u nastavne svrhe te koji su njihovi prijedlozi za unaprjeđenje primjene IKT-a u školi. U tekstu se također analizira je li primjena IKT-a u funkciji konstruktivističke nastave. Nalazi pokazuju da nastavnici koriste IKT gotovo svakodnevno, ali u nastavi i dalje dominiraju tradicionalne metode poučavanja. Prema mišljenju nastavnika, najčešće su prepreke za adekvatnu primjenu IKT-a u nastavi nedovoljna informatička opremljenost škola, zastarjeli školski kurikulumi te manjkavosti u formalnom obrazovanju, kao i u dodatnim edukacijama nastavnika koje ih ne pripremaju na prikladan način za primjenu IKT-a u nastavi. Osim navedenog, nastavnici ističu i nedostatak vremena te niske prihode zbog kojih često nisu motivirani za kompleksnije načine korištenja IKT-a u nastavi.

Keywords

informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT); konstruktivistička nastava; nastavnici; srednje strukovne škole; učenici

Hrčak ID:

260364

URI

https://hrcak.srce.hr/260364

Publication date:

14.7.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 3.592 *