Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.28.1.6

Primjena IKT-a u procesu učenja, poučavanja i vrednovanja u srednjim strukovnim školama: Kvalitativna analiza

Silvia Rogošić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Branislava Baranović orcid id orcid.org/0000-0001-6768-3596 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Hrvatska
Josip Šabić orcid id orcid.org/0000-0002-8981-2560 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 342 Kb

str. 63-88

preuzimanja: 2.057

citiraj


Sažetak

Tekst se zasniva na rezultatima empirijskog istraživanja o primjeni informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) u srednjim strukovnim školama u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Analizirani su intervjui s nastavnicima (N=29) i fokus grupe s učenicima srednjih strukovnih škola (6 grupa, N=48). Ispitivalo se s kojim ciljem i na koje načine nastavnici i učenici najčešće koriste IKT, što smatraju prednostima, a što nedostacima pri korištenju IKT-a u nastavne svrhe te koji su njihovi prijedlozi za unaprjeđenje primjene IKT-a u školi. U tekstu se također analizira je li primjena IKT-a u funkciji konstruktivističke nastave. Nalazi pokazuju da nastavnici koriste IKT gotovo svakodnevno, ali u nastavi i dalje dominiraju tradicionalne metode poučavanja. Prema mišljenju nastavnika, najčešće su prepreke za adekvatnu primjenu IKT-a u nastavi nedovoljna informatička opremljenost škola, zastarjeli školski kurikulumi te manjkavosti u formalnom obrazovanju, kao i u dodatnim edukacijama nastavnika koje ih ne pripremaju na prikladan način za primjenu IKT-a u nastavi. Osim navedenog, nastavnici ističu i nedostatak vremena te niske prihode zbog kojih često nisu motivirani za kompleksnije načine korištenja IKT-a u nastavi.

Ključne riječi

informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT); konstruktivistička nastava; nastavnici; srednje strukovne škole; učenici

Hrčak ID:

260364

URI

https://hrcak.srce.hr/260364

Datum izdavanja:

14.7.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.433 *