Professional paper
ČITAJU LI JOŠ UOPĆE UČENICI U OSNOVNIM ŠKOLAMA?
Lidija Kocbek
; OŠ Sveta Ana
Abstract
Stručnjaci su primijetili pad interesa za čitanje kod učenika od 4. razreda pa nadalje, što potvrđuju i brojna istraživanja. Budući da su me zanimali uzroci ovog trenda, osmislila sam akcijsko istraživanje „Čajanka čitanja“ (Bralna čajanka). Sa „Čajankom čitanja“ utvrdili smo odnos, interes i osjećaje učenika prema čitanju. Rezultati su pokazali da su učenici općenito svjesni pozitivne važnosti čitanja, te da se prilikom čitanja različito osjećaju. Naveli su ugodne i manje ugodne emocije. Također, razlozi zašto su čitali bili su sasvim različiti. U nižim razredima navodi se nekoliko različitih naslova zadnje pročitanih knjiga, dok se u višim razredima najčešće navodi obvezna domaća lektira. To potvrđuje trend pada interesa za čitanje za zabavu. Sama aktivnost potaknula je znatiželju i razne rasprave među uključenim učenicima. Cjelokupno akcijsko istraživanje pomoglo mi je da steknem dubinsko razumijevanje situacije čitanja u našoj školi i da strateški planiram daljnje aktivnosti za promicanje interesa za čitanje.
Keywords
čitalačka pismenost, osnovna škola, akcijsko istraživanje, interes za čitanje
Hrčak ID:
265834
URI
Publication date:
1.2.2022.
Visits: 807 *