Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4309

Samoučinkovitost turskih učitelja u kulturno osjetljivom upravljanju razredom: odrazi kulturno osjetljivoga poučavanja

Fatma Özüdoğru orcid id orcid.org/0000-0001-5575-7738 ; Usak University


Full text: english PDF 12 Kb

page 1229-1258

downloads: 159

cite

Full text: croatian pdf 592 Kb

page 1229-1258

downloads: 237

cite


Abstract

Cilj je ovoga rada prilagoditi skalu Samoučinkovitosti u kulturno osjetljivom upravljanju razredom (SKOUR) u turskom kontekstu i utvrditi razinu SKOUR-a turskih učitelja i načine poučavanja osjetljivoga na kulturne razlike i upravljanja razredom upotrebom istraživačke tehnike miješanih metoda. Tijekom prilagodbe skale provedene su eksplorativna i konfirmativna faktorska analiza. Adaptirana ljestvica primijenjena je s ciljem dobivanja deskriptivnih podataka, a provedeni su i intervjui s učiteljima. Kvantitativni podatci analizirani su putem podataka deskriptivne statistike i t-testa za zavisne uzorke, a kvalitativni podatci podvrgnuti su deskriptivnoj analizi. Rezultati su pokazali da je prilagođena verzija ljestvice turskom kulturnom kontekstu bolja s dvofaktorskom strukturom. Deskriptivni podatci pokazuju visoka uvjerenja učitelja o SUROKR-u. Ipak, rezultati intervjua pokazuju da su učitelji koji rade u školama s lošim socioekonomskim uvjetima pokušavali zadovoljiti psihološke, fiziološke i ostale potrebe svojih učenika u većoj mjeri nego njihove obrazovne potrebe, dok su učitelji koji rade u školama s vrlo dobrim socioekonomskim uvjetima bili daleko od poučavanja osjetljivoga na kulturne razlike zbog školske politike, kurikula i manjkavoga obrazovanja.

Keywords

kulturno osjetljivo poučavanje; kulturno osjetljivo upravljanje razredom; ; samoučinkovitost; učenici iz drugih kultura; učitelji.

Hrčak ID:

293530

URI

https://hrcak.srce.hr/293530

Publication date:

21.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.250 *