Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4309
Samoučinkovitost turskih učitelja u kulturno osjetljivom upravljanju razredom: odrazi kulturno osjetljivoga poučavanja
Fatma Özüdoğru
orcid.org/0000-0001-5575-7738
; Usak University
Sažetak
Cilj je ovoga rada prilagoditi skalu Samoučinkovitosti u kulturno osjetljivom upravljanju razredom (SKOUR) u turskom kontekstu i utvrditi razinu SKOUR-a turskih učitelja i načine poučavanja osjetljivoga na kulturne razlike i upravljanja razredom upotrebom istraživačke tehnike miješanih metoda. Tijekom prilagodbe skale provedene su eksplorativna i konfirmativna faktorska analiza. Adaptirana ljestvica primijenjena je s ciljem dobivanja deskriptivnih podataka, a provedeni su i intervjui s učiteljima. Kvantitativni podatci analizirani su putem podataka deskriptivne statistike i t-testa za zavisne uzorke, a kvalitativni podatci podvrgnuti su deskriptivnoj analizi. Rezultati su pokazali da je prilagođena verzija ljestvice turskom kulturnom kontekstu bolja s dvofaktorskom strukturom. Deskriptivni podatci pokazuju visoka uvjerenja učitelja o SUROKR-u. Ipak, rezultati intervjua pokazuju da su učitelji koji rade u školama s lošim socioekonomskim uvjetima pokušavali zadovoljiti psihološke, fiziološke i ostale potrebe svojih učenika u većoj mjeri nego njihove obrazovne potrebe, dok su učitelji koji rade u školama s vrlo dobrim socioekonomskim uvjetima bili daleko od poučavanja osjetljivoga na kulturne razlike zbog školske politike, kurikula i manjkavoga obrazovanja.
Ključne riječi
kulturno osjetljivo poučavanje; kulturno osjetljivo upravljanje razredom; ; samoučinkovitost; učenici iz drugih kultura; učitelji.
Hrčak ID:
293530
URI
Datum izdavanja:
21.12.2022.
Posjeta: 1.250 *