Professional paper
https://doi.org/10.38190/ope.13.1-2.4
Važnost Erasmus+ mobilnosti učenika u obrazovanju za poduzetništvo na primjeru Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar
Marija Dušek
orcid.org/0009-0004-6537-5513
; Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar
Gabriela Kralj Bartovčak
orcid.org/0009-0000-5521-3474
; gabrielakralj@gmail.com
Abstract
Ovim istraživanjem nastoji se utvrditi stav učenika prvih, drugih i trećih razreda o važnosti Erasmus+ mobilnosti učenika u procesu obrazovanja za poduzetništvo na primjeru Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar. Nakon uspješno provedenog prvog projekta, s ciljem upoznavanja učenika, nastavnici, prijavitelji projekta predstavili su provedene aktivnosti učenicima prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda te učenicima osnovnih škola. Cilj je analizirati stavove učenika o utjecaju Erasmus+ mobilnosti učenika na obrazovanje za poduzetništvo koje će im omogućiti veću konkurentnost na tržištu rada i provedbu ovakvog oblika nastave u kojem se učenici upoznaju s međunarodnim trendovima. Empirijskim istraživanjem ispitali smo i analizirali stavove učenika koji nisu sudjelovali u Erasmus+ projektima te procijenili zainteresiranost učenika za buduće Erasmus+ projekte. Anketom je obuhvaćeno ukupno 180 učenika iz 12 razreda smjer ekonomist i upravni referent u Ekonomskoj i birotehničkoj školi Bjelovar. Obradom podataka prezentirana je učestalost pojedinih odgovora u anketi, pri čemu su odgovori bili ponuđeni u obliku skale od 1 do 5 te u obliku Likertove ljestvice. Pri obradi i prezentaciji podataka značajnih za temu znanstvenog rada korištene su različite metode znanstvenog istraživanja kao što su: metoda analize i sinteze, metoda komparacije, metoda klasifikacije, metoda indukcije i dedukcije, metoda deskripcije i metoda kompilacije. Prema empirijskom istraživanju većina ispitanika želi sudjelovati u Erasmus+ mobilnostima i smatra ih važnim u obrazovanju za poduzetništvo. Iz dobivenih rezultata došlo se do zaključka da bolja i učestalija prezentacija uspješno provedenih projekata može rezultirati postizanjem širih i međunarodno prepoznatih ishoda učenja u području poduzetništva. Istraživanjem je potvrđena radna hipoteza koja glasi: „Erasmus+ mobilnosti učenika unaprjeđuju razinu obrazovanja odgojno-obrazovnih ustanova za poduzetništvo”.
Keywords
Erasmus+ mobilnost; „obrazovanje za poduzetništvo; konkurentnost na tržištu rada
Hrčak ID:
312584
URI
Publication date:
30.12.2023.
Visits: 982 *