Skip to the main content

Professional paper

Istraživanje o važnosti narječja u oblikovanju identiteta opatijskih srednjoškolaca

Nataša Modrić Tićak orcid id orcid.org/0009-0008-9180-400X ; Hotelijersko-turistička škola u Opatiji


Full text: croatian pdf 952 Kb

page 193-209

downloads: 131

cite

Full text: english pdf 952 Kb

page 193-209

downloads: 83

cite

Full text: italian pdf 952 Kb

page 193-209

downloads: 117

cite


Abstract

Projektom Identitet i jezik, što su ga osmislile profesorice Hotelijersko-turističke škole
u Opatiji (L. Ivančić Vukelić, T. Marčan, N. Modrić) želio se dobiti uvid u zastupljenost
narječja među učenicima spomenute škole, koliko učenici svoj mjesni govor doživljavaju dijelom svojega identiteta te kako ga vide u budućnosti. Početna faza projekta bilo je provođenje ankete u svim razredima Hotelijersko-turističke škole u Opatiji kako bi se dobili što relevantniji podatci. Anketa je pokazala da dominiraju govornici čakavskoga narječja. Očekivano, mjesni se govor usvaja i upotrebljava najčešće u obiteljskome krugu, dalje se njeguje u vrtiću i osnovnoj školi, a njegova uporaba znatno opada u srednjoj školi. Nadalje, ispitanici svoj mjesni govor nisu percipirali kao čimbenik koji bi negativno utjecao na njihov školski uspjeh. Ispitanici su uglavnom spremni i dalje u životu njegovati svoj mjesni govor, no jako su skeptični kada je riječ o budućnosti tih mjesnih govora u globaliziranome svijetu. Standardni jezik ne doživljavaju znakom prestiža niti se smatraju manje vrijednima kada se koriste svojim idiomom. Svoj mjesni govor doživljavaju kao dio identiteta ili znak pripadnosti skupini.

Keywords

narječje; identitet; Hotelijersko-turistička škola u Opatiji

Hrčak ID:

314769

URI

https://hrcak.srce.hr/314769

Publication date:

26.2.2024.

Article data in other languages: english italian

Visits: 814 *