Professional paper
https://doi.org/10.32903/zs.69.2.8
O STJECANJU KOMPETENCIJA VODITELJA UČENIČKIH ZADRUGA
Mirjana Posavec
; Osnovna škola lvana Rangera Kamenica
Antun Petak
; Osnovna škola lvana Rangera Kamenica
Abstract
U Hrvatskoj, prije uvođenja izbornog kolegija iz učeničkog zadrugarstva na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu akademske 2006./2007. godine, nikada nije postojalo institucionalizirano školovanje i usavršavanje voditelja učeničkih zadruga i njihovih sekcija. Naime, tada ali i danas, postoji trajan raskorak između potreba i mogućnosti stjecanja kompetencija voditelja i suradnika tog metodičkog oblika poduzetničkog i građanskog odgoja i obrazovanja. Cilj je ovog rada ponuditi oblik stjecanja kompetencija putem specifičnih oglednih radionica koje su metodički svojstvene i primjerene naravi, ciljevima i edukacijskom pristupu učeničkog zadrugarstva. U Hrvatskoj su uvedene 1995. godine jer nije postojao institucionaliziran sustav osposobljavanja i usavršavanja voditeljskog i suradničkog osoblja, a samo meritorni i motivirani voditelji i suradnici s dragovoljno uključenim mladim zadrugarima i s dobrim izvorima znanja i istraživačkom (heurističkom, egzemplarnom i problemskom odnosno eksperimentalnom) podukom i nenametnutim kompetentnim mentorstvom, omogućuju prenošenje znanja i vještina za stjecanje kompetencija voditelja zadruge i/ili sekcije.
Keywords
učenička zadruga; radionice; stručno osposobljavanje; terenska nastava
Hrčak ID:
315268
URI
Publication date:
14.3.2024.
Visits: 584 *