Review article
INTEGRACIJA KAO PRETPOSTAVKA USPJEŠNIJE SOCIJALIZACIJE DJECE I MLADEŽI S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU: OČEKIVANJA, POSTIGNUĆA, PERSPEKTIVE
Ana Sekulić-Majurec
; Faculty of Philosophy, Zagreb
Abstract
Uposljednjih trdesetak godina u razvijenijim zemljama svijeta,
pa i u nas, nastoji se djecu s teškoćama u razvoju školovati
u redovnim školama, zajedno s djecom bez takvih teškoća, kako
bi ih se time uspješnije osposobilo za kasniji suživot. U nas se to
najčešće naziva integracijom u odgoju i obrazovanju. U radu se
najprije govori o razlozima zbog kojih je došlo do javljanja tih ideja,
o najznačajnijim čimbenicima koji su utjecali na njihovo javljanje,
znanstvenim spoznajama koje su podržavale njihovu opravdanost
i provodljivost, o njihovom uvođenju u različitim zemljama
kao i o načinima provođenja. Potom se daje pregled u literaturi
elaboriranih očekivanja i sumnji vezanih uz problem uspješnije
socijalizacije takve djece u integriranim uvjetima školovanja.
Opravdanost tih očekivanja i sumnji ilustrirana je opširnim pregledom
radova u kojima su prikazani rezultati istraživanja te problematike
u svijetu i u nas. Iz njih je vidljivo da se integracijom ne
uspijeva ostvariti osnovni cilj zbog kojeg se ona uvodi, a to je uspješnija
socijalizacija djece steškoćama u razvoju. Slijedi pregled
radova u kojima su prikazane mogućnosti uspješnijeg provođenja
integracije u odgoju i obrazovanju, iz čega se izvode i neke smjernice
za budućnost te prakse u nas.
Keywords
Hrčak ID:
31662
URI
Publication date:
30.6.1997.
Visits: 11.878 *