Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32728/mo.18.2.2023.01

MOTIVACIJA ZA UČENJE STRANOGA JEZIKA TIJEKOM ONLINE NASTAVE I U UČIONICI – NAKON ONLINE NASTAVE

Šejla Bjelopoljak ; Pedagogical Faculty, University of Bihać
Jasmina Tockić-Ćeleš ; Pedagogical Faculty, University of Bihać
Arijana Midžić ; Pedagogical Faculty, University of Bihać


Full text: croatian pdf 339 Kb

versions

page 5-29

downloads: 0

cite

Full text: english pdf 339 Kb

versions

page 5-29

downloads: 0

cite


Abstract

Fokus rada je na motivaciji kao jednom od glavnih čimbenika u poučavanju i
učenju stranih jezika, kao i na načinu na koji se učenici motiviraju za njihovo učenje.
Kao potpora empirijskom istraživanju testirani su aspekti motivacije (intrinzične
i ekstrinzične) kako bi se ispitao njihov doprinos tijekom online nastave izazvane
Covidom-19 i nakon povratka u škole. U prilog dobivenim rezultatima dane su
preporuke koje bi mogle poslužiti budućoj organizaciji online nastave, ali i poslužiti
pedagoško-psihološkim i didaktičko-metodičkim kompetencijama nastavnika.
Istraživanje je potvrdilo povećanje i intrinzične i ekstrinzične motivacije nakon
povratka u školu, za razliku od razdoblja provedenoga u online nastavi s izuzetkom
aspekta učenja njemačkoga jezika. Prisutna intrinzična motivacija za učenje
njemačkoga jezika u predikciji učenja njemačkoga jezika daje bolje rezultate iz
razdoblja 2019. u odnosu na razdoblje 2021. Zanimljivo je da su učenici 2019. više
uživali u samostalnom učenju tijekom online nastave nego danas u učionicama.
Utjecaj analiziranih aspekata ekstrinzične motivacije proveden je uz pomoć korištenih
metoda i nastavnih oblika rada. Utvrđene vrijednosti pokazuju veću snagu u 2021.
godini u odnosu na 2019. godinu. Implikacije nedostatka digitalnih kompetencija
ozbiljno zahtijevaju restrukturiranje obrazovnoga rada učitelja.

Keywords

ekstrinzična motivacija; intrinzična motivacija; kompetencije i motivacija za učenje

Hrčak ID:

318367

URI

https://hrcak.srce.hr/318367

Publication date:

26.6.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *