Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32728/mo.18.2.2023.01
MOTIVACIJA ZA UČENJE STRANOGA JEZIKA TIJEKOM ONLINE NASTAVE I U UČIONICI – NAKON ONLINE NASTAVE
Šejla Bjelopoljak
orcid.org/0000-0001-7731-2633
; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Bihaću
Jasmina Tockić-Ćeleš
; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Bihaću
Arijana Midžić
orcid.org/0000-0003-3076-8515
; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Bihaću
Sažetak
Fokus rada je na motivaciji kao jednom od glavnih čimbenika u poučavanju i
učenju stranih jezika, kao i na načinu na koji se učenici motiviraju za njihovo učenje.
Kao potpora empirijskom istraživanju testirani su aspekti motivacije (intrinzične
i ekstrinzične) kako bi se ispitao njihov doprinos tijekom online nastave izazvane
Covidom-19 i nakon povratka u škole. U prilog dobivenim rezultatima dane su
preporuke koje bi mogle poslužiti budućoj organizaciji online nastave, ali i poslužiti
pedagoško-psihološkim i didaktičko-metodičkim kompetencijama nastavnika.
Istraživanje je potvrdilo povećanje i intrinzične i ekstrinzične motivacije nakon
povratka u školu, za razliku od razdoblja provedenoga u online nastavi s izuzetkom
aspekta učenja njemačkoga jezika. Prisutna intrinzična motivacija za učenje
njemačkoga jezika u predikciji učenja njemačkoga jezika daje bolje rezultate iz
razdoblja 2019. u odnosu na razdoblje 2021. Zanimljivo je da su učenici 2019. više
uživali u samostalnom učenju tijekom online nastave nego danas u učionicama.
Utjecaj analiziranih aspekata ekstrinzične motivacije proveden je uz pomoć korištenih
metoda i nastavnih oblika rada. Utvrđene vrijednosti pokazuju veću snagu u 2021.
godini u odnosu na 2019. godinu. Implikacije nedostatka digitalnih kompetencija
ozbiljno zahtijevaju restrukturiranje obrazovnoga rada učitelja.
Ključne riječi
ekstrinzična motivacija; intrinzična motivacija; kompetencije i motivacija za učenje
Hrčak ID:
318367
URI
Datum izdavanja:
26.6.2024.
Posjeta: 550 *