Preliminary communication
ODGOJNA ULOGA IZVANNASTAVNIH GLAZBENIH AKTIVNOSTI
Jelena Proleta
; OŠ Vladimir Nazor, Čepin, Hrvatska
Vesna Svalina
; Učiteljski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Abstract
Odgoj i obrazovanje predstavljaju dva ravnopravna aspekta u okviru odgojnoobrazovnog
procesa. Obrazovanjem se zadovoljavaju spoznajni, doživljajni i psihomotorni
interesi pojedinca, dok se odgojem razvijaju međuljudski odnosi i komunikacija te se
prihvaćaju općeljudske i društvene norme. Uključivanjem učenika u izvannastavne aktivnosti
zadovoljavaju se podjednako i njihove obrazovne i odgojne potrebe. Tu se ostvaruju ciljevi
koji se ne uspijevaju ostvariti u redovnoj nastavi, a nude se i oni sadržaji koji prate
suvremena zbivanja i spoznaje. Te su aktivnosti vrlo važne u odgoju jer se svojim sadržajima
približavaju željama učenika te pridonose razvoju učeničke osobnosti, stvaranju uvjeta za
kulturni napredak te očuvanju i promicanju kulturne raznolikosti.
U radu je prikazano istraživanje koje je provedeno kako bi se temeljom mišljenja
učenika uvidjela odgojna uloga izvannastavnih glazbenih aktivnosti te prikazalo kakvo je
njihovo viđenje slobodnog vremena i mogućnosti za njegovo ispunjavanje određenim
glazbenim aktivnostima. Istraživanje je orijentirano na tri područja: osobni doživljaj učenika,
suradnju s drugima i slobodno vrijeme. Rezultati istraživanja pokazali su da učenici izabrane
izvannastavne glazbene aktivnosti doživljavaju kao mjesto radosti, druženja, ali i učenja. U
tom okruženju vlada pozitivna atmosfera koju karakterizira zajednički rad, međusobno
poštivanje, uvažavanje i poticanje. Učenici vole kada im je slobodno vrijeme ispunjeno
korisnim sadržajima, pogotovo ako su ti sadržaji u skladu s njihovim interesima. U ovom je
slučaju njihov interes glazba, kojom se većina želi više baviti u budućnosti.
Keywords
slobodno vrijeme; izvannastavne aktivnosti; izvannastavne glazbene aktivnosti; odgojna uloga izvannastavnih aktivnosti; glazba u školi
Hrčak ID:
77327
URI
Publication date:
6.12.2011.
Visits: 5.967 *