Informatologia, Vol. 39 No. 4, 2006.
Preliminary communication
Elektronički mediji kao ključ konkurentnosti tranzicijskih zemalja
Katerina Malić-Bandur
Abstract
Tranzicija je višedimenzionalan proces koji u političkom smislu znači prijelaz u demokratsko društvo, a u ekonomskim terminima uspostavljanje slobodnog tržišta. Tranzicijska promjena svakako uključuje novu ulogu i položaj elektroničkih medija. Pitanje utjecaja elektroničkih medija u tranziciji nije samo pitanje slobode medija već se koristi i kao mjerilo uspješne tranzicije. Proces tranzicije je - prije svega - proces stjecanja konkurentnosti i to prvenstveno proizvodnih poduzeća. To su stručno vrlo zahtjevne promjene u internoj organizaciji svakog poduzeća, u managementu, poslovnim procesima i njihovoj prilagodbi širim regionalnim, europskim i globalnim tržištima. Elektronički mediji predstavljaju temelj postizanja konkurentnosti tvrtki omogućujući im nastup na globalnom tržištu. Elektronički mediji omogućuju efikasnost rada tvrtki, a samim time konkurentno održanje na tržištu. To je od presudnog značenja za velik broj hrvatskih tvrtki koje s elektroničkim medijima koje danas koriste nemaju prilike u međunarodnoj konkurenciji. Pretpostavka od koje se polazi je da elektronički mediji utječu na sposobnost poduzeća u savladavanju svojih konkurentskih prednosti i time se lakše uključi na globalna tržišta
Keywords
tranzicija; elektronički mediji; kompetitivnost; stupanj diversifikacije u produkciji i elektronički mediji
Hrčak ID:
9258
URI
Publication date:
23.12.2006.
Visits: 3.228 *