Skip to the main content

Review article

OSPOSOBLJAVANJE NASTAVNIKA ZA PROVOĐENJE ODGOJA I OBRAZOVANJA ZA GRAĐANSTVO

Marina Diković ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli Odjel za studij na talijanskom jeziku


Full text: croatian pdf 232 Kb

page 11-24

downloads: 1.547

cite


Abstract

Obrazovanje i stručno usavršavanje nastavnika za rad u području odgoja i
obrazovanja za građanstvo oslanja se na ideju cjeloživotnog, aktivnog i kritičkog učenja, na
usvajanje i prenošenje znanja i vještina te na argumentirano zastupanje osobnih stavova.
Osposobljavanje nastavnika za rad u području odgoja i obrazovanja za građanstvo može se
promatrati kroz: (1) obrazovanje u okviru formalnog obrazovanja (nastavnički studiji) te (2)
stručno osposobljavanje kroz cjeloživotno učenje.
U ovom se radu analizira osposobljavanje nastavnika u kontekstu njihovog stručnog
usavršavanja. Analizirani primjeri odabranih europskih i tranzicijskih zemalja pokazuju da se
nastavnici za rad u području odgoja i obrazovanja za građanstvo najčešće usavršavaju na
poseban način. Ministarstva, agencije i druge ustanove organiziraju seminare i pripremaju
materijal koji će nastavnicima pomoći u provođenju odgoja i obrazovanja za građanstvo jer
jedino kompetentan nastavnik može osigurati njegovo kvalitetno provođenje.

Keywords

odgoj i obrazovanje za građanstvo, osposobljavanje nastavnika, cjeloživotno učenje, znanja, vještine i stavovi

Hrčak ID:

77317

URI

https://hrcak.srce.hr/77317

Article data in other languages: english german

Visits: 2.682 *