Review article
KRITIČKO RAZMATRANJE MODELA HOMESCHOOLINGA1
Katarina Dadić
; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Odjel za nenastavničku naobrazbu, Zagreb, Hrvatska
Abstract
Radom je predstavljena suvremena koncepcija ''obrazovanja kod kuće'' koja je popularnost
stekla zbog povećanja kritika formalnog obrazovanja. Budući da takva vrsta obrazovanja
u Republici Hrvatskoj još uvijek nije zakonski omogućena, autorica se u članku usredotočila
na analizu polazišnih točaka zahtjeva za obrazovanje kod kuće koji je Hrvatska kršćanska
koalicija uputila Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta. Obrazovanje kod kuće neupitno
ima svoje prednosti, no uvidom u dani model dolazimo do izdvajanja triju važnih čimbenika
na koje moramo staviti naglasak ukoliko želimo da se takva vrsta obrazovanja zakonski
omogući. Tri su elementa bitna, a to su baziranje obrazovanja kod kuće na autentičnom
hrvatskom modelu homeschoolinga, roditeljska kvalificiranost te sustavnije i češće provjere
znanja učenika koji se obrazuju kod kuće. S druge strane, u radu su istaknuti škola i grupe
vršnjaka kao važni socijalizacijski čimbenici, kvalitetnije obrazovanje učitelja i njihovo sustavno
usavršavanje, stručno utemeljen odabir studenata za učiteljski poziv, znatno manji broj
učenika na jednog učitelja te kvalitetno nagrađivanje učitelja za njihov rad kao čimbenici koji
idu u prilog odabiru škole kao institucije u kojoj će se dijete obrazovati.
Keywords
Hrvatska kršćanska koalicija; obrazovanje kod kuće ili homeschooling; škola; učenik; učitelj
Hrčak ID:
95239
URI
Publication date:
17.12.2012.
Visits: 3.612 *