Skip to the main content

Professional paper

Specifične poteškoće u učenju: teorijska polazišta i dosadašnja istraživanja

Martina Malogorski Jurjević ; Petar Preradovic Primary School, Zagreb


Full text: croatian pdf 909 Kb

page 411-424

downloads: 1.247

cite


Abstract

Specifične poteškoće u učenju (disleksija, disgrafija i diskalkulija) postaju ozbiljan problem polaskom djeteta u školu, iako se javljaju puno ranije. Njihovi uzroci nisu do kraja ustvrđeni, a činjenica je da se javljaju unatoč urednoj inteligenciji, urednim senzornim sposobnostima i odgovarajućem poučavanju. Za djecu sa specifičnim poteškoćama u učenju, čitanje, pisanje i računanje postaje mučna, teško svladiva, a ponekad i nepremostiva poteškoća zbog koje osjećaju neuspjeh i zamor, što polako prelazi u frustriranost školom i nezadovoljstvo sobom. S tim u vezi nužno je da učitelj bude kompetentan u prepoznavanju istih, da posjeduje temeljna znanja i vještine potrebne za rad s takvim učenicima. Takva djeca, još uvijek na žalost, školsko doba uglavnom provode u nerazmjeru između vlastitih potencijala i stvarnih postignuća, usprkos činjenici da je pojam poteškoća u učenju dugo prisutan u istraživačkom i u neposrednom odgojno-obrazovnom radu.

Keywords

disleksija; disgrafija; diskalkulija; specifične poteškoće u učenju

Hrčak ID:

105367

URI

https://hrcak.srce.hr/105367

Publication date:

15.7.2013.

Article data in other languages: english italian

Visits: 5.153 *