Preliminary communication
Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika
Vesna Bedeković
; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
Full text: croatian pdf 203 Kb
page 139-149
downloads: 2.378
cite
APA 6th Edition
Bedeković, V. (2011). Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 139-149. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118084
MLA 8th Edition
Bedeković, Vesna. "Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, no. 1, 2011, pp. 139-149. https://hrcak.srce.hr/118084. Accessed 30 Jan. 2025.
Chicago 17th Edition
Bedeković, Vesna. "Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika." Pedagogijska istraživanja 8, no. 1 (2011): 139-149. https://hrcak.srce.hr/118084
Harvard
Bedeković, V. (2011). 'Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika', Pedagogijska istraživanja, 8(1), pp. 139-149. Available at: https://hrcak.srce.hr/118084 (Accessed 30 January 2025)
Vancouver
Bedeković V. Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [cited 2025 January 30];8(1):139-149. Available from: https://hrcak.srce.hr/118084
IEEE
V. Bedeković, "Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika", Pedagogijska istraživanja, vol.8, no. 1, pp. 139-149, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118084. [Accessed: 30 January 2025]
Full text: english pdf 111 Kb
page 150-150
downloads: 223
cite
APA 6th Edition
Bedeković, V. (2011). Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 139-149. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118084
MLA 8th Edition
Bedeković, Vesna. "Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, no. 1, 2011, pp. 139-149. https://hrcak.srce.hr/118084. Accessed 30 Jan. 2025.
Chicago 17th Edition
Bedeković, Vesna. "Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika." Pedagogijska istraživanja 8, no. 1 (2011): 139-149. https://hrcak.srce.hr/118084
Harvard
Bedeković, V. (2011). 'Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika', Pedagogijska istraživanja, 8(1), pp. 139-149. Available at: https://hrcak.srce.hr/118084 (Accessed 30 January 2025)
Vancouver
Bedeković V. Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [cited 2025 January 30];8(1):139-149. Available from: https://hrcak.srce.hr/118084
IEEE
V. Bedeković, "Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika", Pedagogijska istraživanja, vol.8, no. 1, pp. 139-149, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118084. [Accessed: 30 January 2025]
Full text: german pdf 111 Kb
page 151-151
downloads: 258
cite
APA 6th Edition
Bedeković, V. (2011). Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 139-149. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118084
MLA 8th Edition
Bedeković, Vesna. "Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, no. 1, 2011, pp. 139-149. https://hrcak.srce.hr/118084. Accessed 30 Jan. 2025.
Chicago 17th Edition
Bedeković, Vesna. "Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika." Pedagogijska istraživanja 8, no. 1 (2011): 139-149. https://hrcak.srce.hr/118084
Harvard
Bedeković, V. (2011). 'Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika', Pedagogijska istraživanja, 8(1), pp. 139-149. Available at: https://hrcak.srce.hr/118084 (Accessed 30 January 2025)
Vancouver
Bedeković V. Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [cited 2025 January 30];8(1):139-149. Available from: https://hrcak.srce.hr/118084
IEEE
V. Bedeković, "Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika", Pedagogijska istraživanja, vol.8, no. 1, pp. 139-149, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118084. [Accessed: 30 January 2025]
Abstract
Susreti različitih kultura u suvremenom svijetu zbivaju se gotovo svakog trena u najraznovrsnijim oblicima komuniciranja. Međusobni kontakti pripadnika različitih kultura podrazumijevaju nužnost kvalitetnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma koji se javlja kao moguće rješenje za kvalitetan suživot u multikulturalnom društvu. Polazeći od realnosti da škole postaju stjecištima različitih kultura i jezika, razvoj odnosa prema kulturno drukčijim učenicima postaje ključnim čimbenikom suočavanja s neminovnim promjenama uzrokovanima prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno pluralne zajednice. Trajna potreba za prilagodbom europskog prostora obrazovanja, koji nastoji stvoriti konkurentnost i sposobnost djelotvornog odgovora na izazove globalizacijskih procesa, implicira kompetencijski pristup temeljen na ishodima učenja kao osnovne polaznice obrazovanja budućih nastavnika od kojih se očekuje da budu moderatori interkulturalnih odnosa, dok jačanje interkulturalnog identiteta i razvijanje interkulturalne kompetencije čine nezaobilazne sastavnice cjeloživotnog obrazovanja nastavnika prilagođenog potrebama i izazovima suvremenog društva.
Keywords
multikulturalno društvo; interkulturalizam; interkulturalni identitet; interkulturalna kompetencija; cjeloživotno obrazovanje nastavnika
Hrčak ID:
118084
URI
https://hrcak.srce.hr/118084
Publication date:
23.5.2011.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 5.422
*