Skip to the main content

Preliminary communication

Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu

Smiljana Zrilić ; Sveučilište u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja


Full text: croatian pdf 195 Kb

page 231-240

downloads: 10.034

cite

Full text: english pdf 98 Kb

page 241-241

downloads: 344

cite

Full text: german pdf 98 Kb

page 242-242

downloads: 399

cite


Abstract

Osnovni motiv za istraživanje kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu proizlazi iz činjenice da učenici, ali i učitelji, nerijetko neuspješno iniciraju i održavaju zadovoljavajuće recipročne odnose i teško uspostavljaju uspješnu komunikaciju u razredu. Suvremene teorije komunikaciju navode kao ključ uspješnih socijalnih odnosa i poželjnog ponašanja. Tako, komunikacijske sposobnosti ne obuhvaćaju više samosposobnost uporabe (situaciji primjerenih formi) govora, nego mnogo više: sposobnost izlaganja i argumentiranja vlastitog mišljenja, sposobnost dijalogiziranja i spremnost za komunikaciju. Kako je komunikacija prije svega razvojna, a ne statična, prilagođava se kontekstu i podvrgnuta je stalnim promjenama, verbalna je i neverbalna, sadržajno ju je teško definirati i staviti u neke jasno postavljene granice. Značajno je stoga istaknuti elementarne sastavnice koje čine kvalitetu komunikacije i utječu na razvoj socijalnih odnosa, a to su komunikacijska sloboda i neugroženost. Učitelj, kao voditelj odgojno-obrazovnog procesa, mora poticati među učenicima međusobno razumijevanje, poštovanje, sporazumijevanje i ravnopravno surađivanje. Komunikacijske kompetencije učitelja preduvjet su razvoju kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu, pa ćemo ih u tom kontekstu i razmotriti.

Keywords

kvaliteta komunikacije; verbalna i neverbalna komunikacija; socijalni odnosi; socijalne kompetencije; učenik; učitelj

Hrčak ID:

118096

URI

https://hrcak.srce.hr/118096

Publication date:

29.12.2010.

Article data in other languages: english german

Visits: 16.463 *