Prethodno priopćenje
Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu
Smiljana Zrilić
; Sveučilište u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Puni tekst: hrvatski pdf 195 Kb
str. 231-240
preuzimanja: 10.865
citiraj
APA 6th Edition
Zrilić, S. (2010). Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 231-240. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118096
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana. "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 231-240. https://hrcak.srce.hr/118096. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana. "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 231-240. https://hrcak.srce.hr/118096
Harvard
Zrilić, S. (2010). 'Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 231-240. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118096 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Zrilić S. Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(2):231-240. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118096
IEEE
S. Zrilić, "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 231-240, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118096. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 98 Kb
str. 241-241
preuzimanja: 413
citiraj
APA 6th Edition
Zrilić, S. (2010). Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 231-240. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118096
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana. "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 231-240. https://hrcak.srce.hr/118096. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana. "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 231-240. https://hrcak.srce.hr/118096
Harvard
Zrilić, S. (2010). 'Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 231-240. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118096 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Zrilić S. Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(2):231-240. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118096
IEEE
S. Zrilić, "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 231-240, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118096. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 98 Kb
str. 242-242
preuzimanja: 461
citiraj
APA 6th Edition
Zrilić, S. (2010). Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 231-240. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118096
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana. "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 231-240. https://hrcak.srce.hr/118096. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana. "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 231-240. https://hrcak.srce.hr/118096
Harvard
Zrilić, S. (2010). 'Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 231-240. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118096 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Zrilić S. Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(2):231-240. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118096
IEEE
S. Zrilić, "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 231-240, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118096. [Citirano: 22.11.2024.]
Sažetak
Osnovni motiv za istraživanje kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu proizlazi iz činjenice da učenici, ali i učitelji, nerijetko neuspješno iniciraju i održavaju zadovoljavajuće recipročne odnose i teško uspostavljaju uspješnu komunikaciju u razredu. Suvremene teorije komunikaciju navode kao ključ uspješnih socijalnih odnosa i poželjnog ponašanja. Tako, komunikacijske sposobnosti ne obuhvaćaju više samosposobnost uporabe (situaciji primjerenih formi) govora, nego mnogo više: sposobnost izlaganja i argumentiranja vlastitog mišljenja, sposobnost dijalogiziranja i spremnost za komunikaciju. Kako je komunikacija prije svega razvojna, a ne statična, prilagođava se kontekstu i podvrgnuta je stalnim promjenama, verbalna je i neverbalna, sadržajno ju je teško definirati i staviti u neke jasno postavljene granice. Značajno je stoga istaknuti elementarne sastavnice koje čine kvalitetu komunikacije i utječu na razvoj socijalnih odnosa, a to su komunikacijska sloboda i neugroženost. Učitelj, kao voditelj odgojno-obrazovnog procesa, mora poticati među učenicima međusobno razumijevanje, poštovanje, sporazumijevanje i ravnopravno surađivanje. Komunikacijske kompetencije učitelja preduvjet su razvoju kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu, pa ćemo ih u tom kontekstu i razmotriti.
Ključne riječi
kvaliteta komunikacije; verbalna i neverbalna komunikacija; socijalni odnosi; socijalne kompetencije; učenik; učitelj
Hrčak ID:
118096
URI
https://hrcak.srce.hr/118096
Datum izdavanja:
29.12.2010.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 18.648
*