Skip to the main content

Preliminary communication

Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi

Vesna Buljubašić-Kuzmanović ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 206 Kb

page 191-201

downloads: 4.326

cite

Full text: english pdf 97 Kb

page 202-202

downloads: 298

cite

Full text: german pdf 98 Kb

page 203-203

downloads: 279

cite


Abstract

Ovaj rad, koji je sastavni dio projekta „Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi”, nastoji prevladati redukcionistička objašnjenja dječje socijalne kompetencije, sagledavajući je u školskom i kurikularnom kontekstu oko djetetove sposobnosti iniciranja i održavanja recipročnih odnosa s vršnjacima. Koncentrira se na puninu međuljudskih odnosa, stvaralačku suradnju i humanu interakciju, empatiju, izražavanje i shvaćanje vlastitih osjećaja, samosvladavanje, neovisnost, prilagodljivost, omiljenost, sposobnost rješavanja problema i prijateljsko ponašanje. Vršnjačke interakcije pridonose suradničkoj strukturi učenja, vještinama vođenja, kontroli impulsa, agresije i neprijateljstva. Pružaju emocionalnu sigurnost, ljubav, naklonost, intimnost, solidarnost i predstavljaju osnovu romantičnim, bračnim i roditeljskim odnosima. U kontekstu različitih vršnjačkih razmišljanja, obrazaca ponašanja, stilova življenja i sustava vrijednosti, mladi ostvaruju uspjeh i postignuća, raste njihov osjećaj vlastite kompetentnosti, samopouzdanja i autonomije. Ukratko, pedagoško-socijalne implikacije vršnjačkih odnosa su utkane u mikropedagošku i socijalnu strukturu škole kao izvanobiteljske osnove sigurnosti iz koje djeca dodatno crpe snagu, ljubav i poticaj.

Keywords

socijalne kompetencije; vršnjački odnosi; pedagoško-socijalne implikacije; kurikulum; škola

Hrčak ID:

118097

URI

https://hrcak.srce.hr/118097

Publication date:

29.12.2010.

Article data in other languages: english german

Visits: 7.917 *