Skip to the main content

Review article

Vršnjačka interakcija u kontekstu rješavanja spoznajnog zadatka

Stanislava Irović ; Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku


Full text: croatian pdf 1.578 Kb

page 36-43

downloads: 809

cite

Full text: english pdf 492 Kb

page 44-44

downloads: 199

cite

Full text: german pdf 492 Kb

page 45-45

downloads: 182

cite


Abstract

U radu se analizira dijadna interakcija vršnjaka (djece predškolske dobi) u procesu suradničkog rješavanja spoznajnog zadatka. Priroda vršnjačke kolaboracije propituje se na temelju uvida u dječje radnje, klasificirane prema funkcijama kognitivne ili socijalne regulacije. Sklopovi solitarnih i interakcijskih radnji analiziraju se na razini uzorka kao cjeline, na razini dijada te u izvedbi pojedine djece. Rezultati istraživanja pružaju uvid u prirodu interakcije djece predškolske dobi pri rješavanju spoznajnog zadatka, u dijadama partnera ujednačene ili različite razine kompetencije. Spoznaje o vršnjačkoj interakciji kao “poligonu” za razvoj djetetovih kognitivnih sposobnosti i socijalnih vještina mogu poslužiti u gradnji učinkovitije odgojne prakse predškolskih učitelja.

Keywords

vršnjačka interakcija; vršnjak – poučavatelj; suradničko učenje; intersubjektivitet; sociokognitivni konflikt

Hrčak ID:

118273

URI

https://hrcak.srce.hr/118273

Publication date:

23.5.2008.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.275 *