Skip to the main content

Review article

Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja

Vlatko Previšić ; Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 542 Kb

page 179-186

downloads: 1.877

cite

Full text: english pdf 275 Kb

page 186-186

downloads: 334

cite

Full text: german pdf 275 Kb

page 187-187

downloads: 259

cite


Abstract

Rad polazi od svoje temeljne, i prigodne, zadaće da kao uvodni referat dotakne aktualne probleme pedagogijske znanosti u nas i svijetu, te njezinu refleksiju na odgojno obrazovnu praksu. Pritom se nužno polazi od novijeg povijesnog konteksta, zatim sadašnjeg stanja i pogleda u sutrašnjicu obzirom na glavni naslov: kako cjeloživotnim obrazovanjem zakoračiti u društvo znanja koje nam je već na pragu. Stoga se u radu kreće od postmodernih i multikulturalnih društvenih promjena; globalizacije i sveopće tehnološke internetizacije do otvorene i pluralne društvene scene, kao konteksta bez kojega se ne može promišljati suvremena pedagogijska znanost. Tek na temelju toga moguće je propitati što i kako pedagoški činiti u svjetlu tih promjena i radu s nekom novom, on-line generacijom. U tim novim obzorjima pedagogija mora ponuditi kreativne odgovore na obrazovnu svakodnevnicu od institucionalnih, preko obiteljskih, medijskih do različitih neformalnih odgojnih, socijalizacijskih i obrazovnih utjecaja. Može li, i na koji način, današnja pedagogija, učitelji i pedagozi odgovoriti na ove izazove.

Keywords

pedagogija; cjeloživotno obrazovanje; društvo znanja; odgoj; obrazovanje; pedagozi

Hrčak ID:

118322

URI

https://hrcak.srce.hr/118322

Publication date:

21.12.2007.

Article data in other languages: english german

Visits: 5.333 *