Skip to the main content

Professional paper

UVOD U CILJEVE, SADRŽAJE I METODE OBRAZOVANJAZA ZAŠTITU PRIRODE

Gerhard de Haan ; Freie Universität Berlin, Berlin


Full text: croatian pdf 8.373 Kb

page 151-159

downloads: 487

cite


Abstract

U članku autor polazi od razlikovanja između tradicionalnog obrazovanja za zaštitu prirode i modernog odgoja za okoliš. Obrazovanje za zaštitu prirode usmjerava se na odnos čovjeka kao pojedinca prema životnim oblicima u prirodi i prema krajoliku. Odgoj za okoliš naglašava društvene i političke strane, kako regionalne tako i globalne, ekološke problematike.
Usporedbom međusobnih prednosti obaju polazišta proizlazi sljedeći didaktički model: cilj je preispitati vlastite norme i vrijednosne predodžbe i zajedno s ekološki pravednim normama i vrijednosnim predodžbama približiti nam ih. Širi cilj je osposobljavanje za sudjelovanje u političkom životu u kontekstu ekoloških pitanja. Sadržaj je razjašnjavanje prirodnog, izgrađenog i socijalnog okoliša u kontekstu ekološki suštinskih opasnosti. Kao metode nude se smislena i racionalna objašnjavanja s lokalnim i središnjim posredovanjem globalnih ekoloških problema. Usmjerenje bi trebalo biti na analizi kompleksnih međupovezanosti.

Keywords

etika; obrazovanje za okolinu/okoliš; odgoj za okolinu/okoliš; odgoj za zaštitu prirode; okolina/okoliš; slika prirode; svijest o okolini/ekološka svijest

Hrčak ID:

138936

URI

https://hrcak.srce.hr/138936

Publication date:

15.4.1993.

Article data in other languages: english german

Visits: 1.347 *