Skip to the main content

Original scientific paper

Kompetencije između profesionalizacije i evaluacije

Klaus Prange ; Sveučilište u Oldenburgu, Njemačka


Full text: croatian pdf 202 Kb

page 49-56

downloads: 511

cite

Full text: english pdf 104 Kb

page 49-49

downloads: 218

cite

Full text: german pdf 81 Kb

page 57-57

downloads: 228

cite


Abstract

S profesionalizacijom odgoja postavlja se problem kako se može evaluirati zadovoljava li odgoj doista profesionalne standarde i koji su to standardi. U pravilu se ti standardi definiraju kao kompetencije nastavnika. S tim u svezi sastavljen je niz popisa koji u pojedinostima navode što nastavnik mora znati i učiti. Ti su popisi uglavnom samo enumeratni i nesustavni. Nasuprot tome, u članku se iznosi prijedlog da se pokazivanje definira kao temeljna kompetencija kojom bi svaki nastavnik trebao minimalno raspolagati da bi mogao profesionalno djelovati. Pokazivanje je specifična domaća operacija odgoja i trebalo bi stoga tvoriti osnovicu za pedagošku evaluaciju odgoja.

Keywords

kompetencija; profesija; evaluacija; odgojni sustav; izobrazba nastavnika; liste; katalozi kompetencija; jezgra kurikuluma; pedagoški prikaz; pokazivanje; struktura pokazivanja

Hrčak ID:

139341

URI

https://hrcak.srce.hr/139341

Publication date:

20.5.2005.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.361 *