Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v17i3.835

Istraživanje virtualnog zlostavljanja učenika osnovne škole s pozicija zlostavljača i žrtve u odnosu na spol, razred i socioekonomski status

Metin Deniz ; Faculty of Education, Bartın University


Full text: croatian pdf 309 Kb

page 659-680

downloads: 549

cite

Full text: english pdf 309 Kb

page 659-680

downloads: 776

cite


Abstract

Jedan od važnih učeničkih problema predstavlja virtualno zlostavljanje s pomoću tehnoloških sredstava. Istraživanje virtualnog zlostavljanja temelji se uglavnom na vrstama tom prilikom upotrijebljenih tehnoloških sredstava i na spolnim razlikama. Upravo su te varijable u prvom planu, a manje je istraživanja u kojima se razmatraju varijable kao što su socioekonomski status i razred. U ovom se istraživanju analizira razlikuje li se razina virtualnog zlostavljanja učenika osnovne škole s pozicija zlostavljača i žrtve s obzirom na sljedeće varijable: spol, razred i socioekonomski status. U njemu je sudjelovalo ukupno 760 učenika šestog, sedmog i osmog razreda, u dobi između 11 i 15 godina (prosjek 12.3 godine). Rezultati su pokazali značajan učinak na virtualno zlostavljanje i njegove žrtve u odnosu na spol i socioekonomski status, kao i značajan učinak dvosmjerne interakcije s obzirom na spol i socioekonomski status, odnosno razred i socioekonomski status. Nije utvrđena nikakva trosmjerna interakcija među demografskim varijablama (spol, razred i socioekonomski status) ni za virtualnog zlostavljača ni za njegovu žrtvu.

Keywords

seksualno virtualno zlostavljanje; virtualno zlostavljanje; virtualno zlostavljanje odbijanjem; virtualno zlostavljanje širenjem glasina

Hrčak ID:

147049

URI

https://hrcak.srce.hr/147049

Publication date:

29.9.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 2.858 *