Preliminary communication
https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1125
Efekti primjene metodičkog pristupa izvođenja glazbe pjevanjem na socioemocionalne kompetencije (SEK) učenika mlađeg šk
Biljana Jeremić
; Faculty of Education in Sombor, University of Novi Sad
Ruženka Šimonji-Černak
; Faculty of Education in Sombor, University of Novi Sad
Zagorka Markov
; Preschool Teacher Training College of Applied Studies in Kikinda
Jelena Pantić
; Faculty of Education in Sombor, University of Novi Sad
Abstract
U ovoj studiji autori istražuju efekte primjene metodičkog pristupa prilikom izvođenja glazbe pjevanjem na socioemocionalne kompetencije učenika drugog razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 89 učenika iz Sombora i Kikinde u Srbiji. Primijenjena je metoda eksperimenta s paralelnim skupinama s inicijalnim i finalnim testom. Skala provjere socioemocionalnih kompetencija i generalni linearni model korišteni su za obrađivanje podataka. Eksperimentalna skupina (n-44) bila je podvrgnuta modelu metodičkog pristupa učenja pjesme po sluhu od profesora glazbene kulture), a kontrolna je skupina (n-45) učila pjesmu po sluhu prema tradicionalnom modelu od učitelja, u trajanju od jedne školske godine. Rezultati pokazuju signifikantne razlike u pogledu razine socioemocionalnih kompetencija učenika eksperimentalne skupine. Eksperimentalni metodički pristup je povećanjem sposobnosti empatije, izražavanja ugodnih emocija, boljeg odnosa prema marginaliziranim skupinama, suradnju s drugim učenicima također potaknuo usmjeravanje nastavnog procesa na ciljeve, ishode i efekte, a ne na usvajanje gotovih znanja.
Keywords
emocije; nastava glazbene kulture; nastavnik – realizator; pjevanje
Hrčak ID:
148309
URI
Publication date:
28.8.2015.
Visits: 2.534 *