Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1125

Efekti primjene metodičkog pristupa izvođenja glazbe pjevanjem na socioemocionalne kompetencije (SEK) učenika mlađeg šk

Biljana Jeremić ; Faculty of Education in Sombor, University of Novi Sad
Ruženka Šimonji-Černak ; Faculty of Education in Sombor, University of Novi Sad
Zagorka Markov ; Preschool Teacher Training College of Applied Studies in Kikinda
Jelena Pantić ; Faculty of Education in Sombor, University of Novi Sad


Puni tekst: hrvatski pdf 406 Kb

str. 151-185

preuzimanja: 427

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 406 Kb

str. 151-185

preuzimanja: 449

citiraj


Sažetak

U ovoj studiji autori istražuju efekte primjene metodičkog pristupa prilikom izvođenja glazbe pjevanjem na socioemocionalne kompetencije učenika drugog razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 89 učenika iz Sombora i Kikinde u Srbiji. Primijenjena je metoda eksperimenta s paralelnim skupinama s inicijalnim i finalnim testom. Skala provjere socioemocionalnih kompetencija i generalni linearni model korišteni su za obrađivanje podataka. Eksperimentalna skupina (n-44) bila je podvrgnuta modelu metodičkog pristupa učenja pjesme po sluhu od profesora glazbene kulture), a kontrolna je skupina (n-45) učila pjesmu po sluhu prema tradicionalnom modelu od učitelja, u trajanju od jedne školske godine. Rezultati pokazuju signifikantne razlike u pogledu razine socioemocionalnih kompetencija učenika eksperimentalne skupine. Eksperimentalni metodički pristup je povećanjem sposobnosti empatije, izražavanja ugodnih emocija, boljeg odnosa prema marginaliziranim skupinama, suradnju s drugim učenicima također potaknuo usmjeravanje nastavnog procesa na ciljeve, ishode i efekte, a ne na usvajanje gotovih znanja.

Ključne riječi

emocije; nastava glazbene kulture; nastavnik – realizator; pjevanje

Hrčak ID:

148309

URI

https://hrcak.srce.hr/148309

Datum izdavanja:

28.8.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.534 *