Preliminary communication
Likovne strategije i likovni tipovi djece
Tomaž Zupančić
; University of Maribor, Maribor, Slovenia
Dejan Hudoklin
; University of Maribor, Maribor, Slovenia
Abstract
Članak razmatra mogućnosti stvaranja likovnih radova djece različitih likovnih tipova pomoću različitih likovnih strategija. Strategije proučavamo na osnovi sličnosti, razlika i odstupanja. U teoriji najprije predstavljamo nekoliko karakteristika likovnog izražavanja djece, od likovnih tipova do različitih strategija (Karlavaris, 1986; Berce-Golob, 1991; Duh, 2009, 2012 itd.). Istraživanje predstavlja studiju dječjih likovnih radova te je obuhvatilo devetoro djece u dobi od pet i šest godina. Istraživanje donosi detaljnu razradu likovne strategije pojedinog djeteta. Djeca su slikala na bazi neposrednog promatranja reprodukcije „Harlekina“ slikara Paula Cézanna u optimalnim uvjetima za rad (materijal, prostor). Rezultati istraživanja pokazali su da se većina djece svrstala u koloristički tip, što je bilo očekivano. U sferi osobina većina djece pokazala se kao precizna i spora, što nije bilo očekivano. Rezultati su interpretirani i uspoređeni s karakteristikama likovnog izražavanja djece navedenog uzrasta.
Keywords
likovna didaktika; likovne strategije; predškolsko dijete; likovni tipovi
Hrčak ID:
160222
URI
Publication date:
11.5.2016.
Visits: 6.655 *