Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21464/mo43.231.725

Metodika Jadranke Damjanov - osviještavanje doslovnog vida osjetilnog opažanja

Marko Tokić orcid id orcid.org/0000-0001-7771-6179 ; Department of Philosophy, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 550 Kb

page 7-25

downloads: 1.366

cite


Abstract

Polazeći od polemike koja se razvila između Matka Peića i Damjanovinih učenika u Telegramu 1961. godine, želi se rasvijetliti smisao Damjanovine metodike nastave povijesti umjetnosti. Jadranka Damjanov smatra da je svrha umjetničkog odgoja osvijestiti ono što se opaža. Obrazloženje je ponudila rezultatima elektronistamografskih istraživanja, koje je sprovela na ispitanicima koji su promatrali moderna umjetničko-likovna djela. Zaključila je da je umjetnost osjetilno razotkrivanje mjere, koje s jedne strane ostvaruje gledatelj, a s druge strane umjetnik. Teza je rada da se Damjanova svojim zaključkom u bitnom udaljava od općeprihvaćenog shvaćanja umjetnosti, prema kojemu je za umjetnost odredbeno samo proizvođenje svojstveno umjetniku.

Keywords

opažanje; oči; elektronistamografija; odgoj (obrazovanje); svijest; umjetnost

Hrčak ID:

167666

URI

https://hrcak.srce.hr/167666

Publication date:

29.9.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.595 *