Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1735

Efikasnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva u razvoju prirodoznanstvene kompetencije učenika

Alena Letina ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Full text: english pdf 333 Kb

page 665-696

downloads: 489

cite

Full text: croatian pdf 333 Kb

page 665-696

downloads: 614

cite


Abstract

Istraživački usmjerena nastava je svrhovit i organiziran proces učenja i poučavanja u kojem učenici vlastitom aktivnošću i istraživanjem dolaze do novih spoznaja, razvijajući pritom različite kompetencije. Cilj je ovoga rada utvrditi postoji li povezanost istraživačke nastave Prirode i društva s razvojem različitih razina prirodoznanstvene kompetencije. S tom je svrhom provedeno eksperimentalno istraživanje s usporednim skupinama u osnovnim školama županije Grada Zagreba i Zagrebačke županije, na uzorku učenika četvrtih razreda osnovne škole (N=333). Rezultati provedenog istraživanja pokazuju statistički značajno bolji učinak istraživačke nastave Prirode i društva u razvoju učeničke prirodoznanstvene kompetencije u odnosu na učinke tradicionalne predavačko-prikazivačke nastave. Učenici eksperimentalne skupine koji su tijekom eksperimentalnog istraživanja bili izloženi istraživačkoj nastavi Prirode i društva ostvarili su značajno bolje rezultate na svim razinama ispita prirodoznanstvene kompetencije. Na temelju analize dobivenih rezultata može se zaključiti kako je primjena istraživački usmjerene nastave Prirode i društva zbog njenih pozitivnih učinaka preporučljiva i potrebna, te ju je stoga potrebno uključiti u novu strukturu kurikula Prirode i društva.

Keywords

ishodi učenja; istraživačko učenje; razine prirodoznanstvene pismenosti; tradicionalna nastava

Hrčak ID:

167971

URI

https://hrcak.srce.hr/167971

Publication date:

28.9.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 3.200 *