Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21464/sp31211

Rasprava o duši u kasnijoj islamskoj filozofiji

Mehdi Aminrazavi ; University of Mary Washington, 1310 College Avenue, Fredericksburg, Virginia 22401, USA


Full text: croatian pdf 547 Kb

page 371-383

downloads: 1.604

cite

Full text: english pdf 547 Kb

page 371-383

downloads: 498

cite

Full text: french pdf 547 Kb

page 371-383

downloads: 338

cite

Full text: german pdf 547 Kb

page 371-383

downloads: 255

cite


Abstract

Usprkos značaju kasnije islamske filozofske tradicije, ona je ostala zanemarenim područjem proučavanja. U ovome članku raspravlja se o razvoju koncepta duše iz njezina avicennijanskog konteksta prema post-avicennijanskoj filozofskoj tradiciji. I dok autor ne zna niti jednog islamskog filozofa koji je odbacivao peripatetički pojam duše, post-avicennijanski filozofi dodali su puno toga raspravi o duši. Započinjući s al-Ghazzālījem, uviđamo postupnu gnosticizaciju koncepta duše, koja doseže svoj vrhunac u djelima Shihāb al-Dīn Suhrawardīja. Idući tragom Suhrawardījeva iluminacionističkog (ishrāqī) učenja o duši, nastavljamo s raspravom o stajalištima nekih ishrāqī figura o ovoj problematici i potom istražujemo kako se koncept duše promijenio u Mullā Sadrāovoj školi transcendentne filozofije (al-Ḥikmat al-Mutiʻalliyah). Članak završava općenitim pregledom modernih komentatora kasnije filozofske tradicije u islamu i onih koji su bili utjecajni u oblikovanju razvoja koncepta duše u modernom svijetu.

Keywords

Concept duše I sepstva (ruḥ/nafs); peripatetički pojam duše; post-avicennijanski filozofi; Suhrawardījevo iluminacionističko (ishrāqī) učenje o duši; Mullā Sadrāova škola transcendentne filozofije (al-Ḥikmat al-Mutiʻalliyah); post-sadrijanska filozofija

Hrčak ID:

185361

URI

https://hrcak.srce.hr/185361

Publication date:

14.2.2017.

Article data in other languages: english french german

Visits: 4.767 *