Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32633/eb.3.3

Kvaliteta pitanja i uspjeh srednjoškolskih sudionika natjecanja iz biologije u znanju

Ines Grgurić ; X. gymnasium „Ivan Supek“, Zagreb, Croatia
Valerija Begić ; Primary school Sesvetski Kraljevec, Zagreb, Croatia
Marijana Bastić ; Primary school Rudeš, Zagreb, Croatia
Žaklin Lukša ; Gymnasium Josip Slavenski Čakovec, Čakovec, Croatia
Ines Radanović ; Biološki odsjek Prirodoslovno matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 1.865 Kb

page 32-56

downloads: 1.061

cite

Full text: english pdf 761 Kb

page 57-62

downloads: 276

cite


Abstract

Biologija je već niz godina među najzastupljenijima izbornim predmetima na Državnoj maturi pa se sukladno tome veliki broj učenika uključuje i na natjecanja iz biologije. Na županijskom natjecanju kao 20 % najuspješnijih po županijama izlučeno je 362 učenika srednjih škola, čiji su postignuti rezultati pri rješavanju pisane provjere analizirani s ciljem utvrđivanja povezanosti kvalitativne i kvantitativne analize pitanja. Analiza je provedena u skladu s Nastavnim programom za određeni razred i katalogom za državnu maturu iz biologije kao referentnim točkama konceptualnog okvira i predviđenih ishoda učenja. Pitanja u pisanim provjerama su prihvatljive kvalitete, najkvalitetnija su pitanja kratkog odgovora, a najslabije kvalitete pitanja višestrukog izbora s dva točna odgovora i zadaci povezivanja. Reproduktivni zadaci još uvijek prevladavaju u pitanjima višestrukog izbora i povezivanja, a težina na osnovu riješenosti i procijenjena težina zadataka visoko su povezane. Mala povezanost riješenosti pitanja slabije kvalitete i srednja povezanost kvalitetnijih pitanja s procjenom riješenosti potvrda je kvalitete zadataka i važnosti oblikovanja pitanja uz uvažavanje elemenata procjene kvalitete. Potvrđena bolja povezanost riješenosti i kvalitete pitanja potvrđuje važnost pripreme pitanja uz uvažavanje elemenata procjene kvalitete, a posebno primjene kritičkog razmišljanja u zadacima provjere konceptualnog razumijevanja i sposobnosti rješavanja problema. Rezultati dobiveni analizom u budućnosti se mogu koristiti za poboljšanje izrade pitanja pisanih provjera te razvoj zadovoljavajućih bioloških kompetencija učenika srednjoškolske populacije.

Keywords

kognitivne razine; stručna procjena kvalitete pitanja; natjecanje učenika; iskustvo nastavnika

Hrčak ID:

192681

URI

https://hrcak.srce.hr/192681

Publication date:

27.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.469 *