Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32633/eb.3.3

Kvaliteta pitanja i uspjeh srednjoškolskih sudionika natjecanja iz biologije u znanju

Ines Grgurić ; X. gimnazija „Ivan Supek“, Zagreb, Hrvatska
Valerija Begić ; Osnovna škola Sesvetski Kraljevec, Zagreb, Hrvatska
Marijana Bastić ; Osnovna škola Rudeš, Zagreb
Žaklin Lukša ; Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec, Čakovec, Hrvatska
Ines Radanović ; Biološki odsjek Prirodoslovno matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.865 Kb

str. 32-56

preuzimanja: 1.225

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 761 Kb

str. 57-62

preuzimanja: 341

citiraj


Sažetak

Biologija je već niz godina među najzastupljenijima izbornim predmetima na Državnoj maturi pa se sukladno tome veliki broj učenika uključuje i na natjecanja iz biologije. Na županijskom natjecanju kao 20 % najuspješnijih po županijama izlučeno je 362 učenika srednjih škola, čiji su postignuti rezultati pri rješavanju pisane provjere analizirani s ciljem utvrđivanja povezanosti kvalitativne i kvantitativne analize pitanja. Analiza je provedena u skladu s Nastavnim programom za određeni razred i katalogom za državnu maturu iz biologije kao referentnim točkama konceptualnog okvira i predviđenih ishoda učenja. Pitanja u pisanim provjerama su prihvatljive kvalitete, najkvalitetnija su pitanja kratkog odgovora, a najslabije kvalitete pitanja višestrukog izbora s dva točna odgovora i zadaci povezivanja. Reproduktivni zadaci još uvijek prevladavaju u pitanjima višestrukog izbora i povezivanja, a težina na osnovu riješenosti i procijenjena težina zadataka visoko su povezane. Mala povezanost riješenosti pitanja slabije kvalitete i srednja povezanost kvalitetnijih pitanja s procjenom riješenosti potvrda je kvalitete zadataka i važnosti oblikovanja pitanja uz uvažavanje elemenata procjene kvalitete. Potvrđena bolja povezanost riješenosti i kvalitete pitanja potvrđuje važnost pripreme pitanja uz uvažavanje elemenata procjene kvalitete, a posebno primjene kritičkog razmišljanja u zadacima provjere konceptualnog razumijevanja i sposobnosti rješavanja problema. Rezultati dobiveni analizom u budućnosti se mogu koristiti za poboljšanje izrade pitanja pisanih provjera te razvoj zadovoljavajućih bioloških kompetencija učenika srednjoškolske populacije.

Ključne riječi

kognitivne razine; stručna procjena kvalitete pitanja; natjecanje učenika; iskustvo nastavnika

Hrčak ID:

192681

URI

https://hrcak.srce.hr/192681

Datum izdavanja:

27.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.211 *