Skip to the main content

Review article

SUKOBI U KOMUNIKACIJSKIM ODNOSIMA IZMEĐU UČENIKA I UČITELJA

Mirela Skelac ; Agencija za odgoj i obrazovanje, Podružnica Osijek, Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 32.066 Kb

page 49-58

downloads: 948

cite


Abstract

Sukobi u komunikaciji među učenicima i učiteljima posljednjih godina sve su češći te se sve više stručnjaka različitih profila bavi istraživanjem obrazovne prakse. Brojni su razlozi zašto dolazi do sukoba u školi, a među njima su i sukobi koji proizlaze iz loše komunikacije, a koji utječu na motivaciju učenika i na njihov odnos prema svladavanju školskih zadataka. Specifičnost odgojno-obrazovnog rada zasniva se na kvaliteti uspostavljenog odnosa između učitelja i učenika te učenika i učenika. Cilj je istraživanja bio ispitati učitelje i učenike razredne nastave o percepciji odnosa učenika i učitelja, nastavnoj komunikaciji i odnosima među učenicima. Podatci upućuju na ostvarenu komunikaciju koja podržava odnose među učenicima četvrtih razreda i učiteljima te obje skupine sudionika uočavaju da učitelji znaju kako riješiti sukobe. Doživljaj učenika povezan je s nešto više negativnih procjena odnosa prema nastavnoj komunikaciji, što upućuje na zaključak da učenici zahtijevaju poticajnije metode učenja i više izvora znanja u nastavi. Ta njihova potreba može se odraziti na odnose te dovesti do sukoba u komunikaciji učenik-učitelj i utjecati na nastavnu komunikaciju. Prema rezultatima istraživanja odnosa učenik-učenik obje skupine sudionika navode da prevladavaju pozitivni odnosi među učenicima te da se učenici trude samostalno riješiti međusobne sukobe. U istraživanju je sudjelovalo 396 učenika četvrtih razreda i 158 učitelja iz osnovnih škola Osječko-baranjske, Požeško-slavonske i Virovitičko-podravske županije.


Keywords

komunikacija; nastavni sadržaj; odnos; sukob; školska klima

Hrčak ID:

195150

URI

https://hrcak.srce.hr/195150

Publication date:

18.12.2017.

Article data in other languages: german english

Visits: 3.116 *