Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3051

Socijalno okruženje i kvaliteta socijalnih interakcija: perspektiva budućih odgojitelja

Lidija Vujičić orcid id orcid.org/0000-0002-2293-2197 ; University of Rijeka, Faculty of Teacher Education
Akvilina Čamber Tambolaš orcid id orcid.org/0000-0001-9752-0800 ; University of Rijeka, Faculty of Teacher Education
Tamara Navratil orcid id orcid.org/0000-0003-2066-1933 ; Kindergarten Rijeka


Full text: english pdf 160 Kb

page 95-111

downloads: 416

cite

Full text: croatian pdf 160 Kb

page 95-111

downloads: 571

cite


Abstract

O inicijalnom obrazovanju studenata budućih odgojitelja raspravlja se kao o istraživačima odgojno-obrazovne prakse koji svakodnevno razmišljaju i raspravljaju o svome radu. Već na fakultetima studente treba poticati na razvoj kompetencija kojima će moći graditi svoje profesionalno znanje u interakciji s drugim studentima.
Predstavit će se rezultati istraživanja o praktičnim vježbama studenata, odnosno refleksivnom praktikumu unutar kolegija Integrirani kurikulum ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na sveučilišnom preddiplomskom studiju Rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Svrha istraživanja je sadržajna analiza učestalosti situacija iz socijalnog okruženja koje su utjecale na kvalitetu i smjer dječjih interakcija. Instrument za prikupljanje podataka činile su videosnimke aktivnosti djece i studenata. Ukupan materijal sastojao se od 660 videozapisa i 174 refleksije i samorefleksije studenata. Nakon njihove analize, pristupilo se izradi pisanog protokola (a posteriori) koji je činio temelj sadržajne analize.
Rezultati istraživanja pokazuju da studentice tijekom svoga inicijalnog obrazovanja, provedbom vježbi u dječjem vrtiću kao refleksivnih praktikuma, razvijaju sposobnost refleksivnog praktičara koji kontinuirano vrednuje učinke svojih postignuća.

Keywords

inicijalno obrazovanje odgojitelja; refleksivni praktičar; socijalna interakcija

Hrčak ID:

200228

URI

https://hrcak.srce.hr/200228

Publication date:

28.2.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 2.925 *