Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2698
Refleksivna praksa i zadovoljstvo poslom u upravljanju razredom
Sanja Bilač
orcid.org/0000-0001-8198-6534
; Elementary School Spinut in Split
Dubravka Miljkovic
orcid.org/0000-0002-1616-0792
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Abstract
Upravljanje razredom i disciplina najčešće se spominje kao područje odgojno-obrazovnog rada u kojem učitelji doživljavaju najviše teškoća, a ujedno se za to osjećaju i najmanje osposobljenima: kako za vrijeme redovnog obrazovanja i osposobljavanja za poziv učitelja tako i u kasnijem stručnom osposobljavanju. Cilj ovoga rada bio je utvrditi utjecaj edukacije o refleksivnoj praksi (RP) na razinu zadovoljstva poslom u području upravljanja razredom i disciplinom (URID). U istraživanju su sudjelovali učitelji razredne i predmetne nastave koji su pristali sudjelovati, tj. oni koji su se prijavili za jednu od dvije ponuđene edukacije stručnoga usavršavanja: Upravljanje razredom i disciplina i/ili Kako uvoditi promjene u praksi. Prije odluke o izboru, učitelji su bili upoznati sa sadržajem i načinom rada, tj. da se prva edukacija temelji na predavanju, a druga edukacija osim predavanja uključuje i sudjelovanje u radionici o refleksivnoj praksi, kao i njezino jednomjesečno provođenje u vlastitome razredu uz korištenje Vodiča za refleksivnu praksu. U uzorak za ovo istraživanje uključeni su samo učitelji koji su se odlučili za jednomjesečnu primjenu refleksivne prakse (N=111). Rezultati nisu pokazali da RP ima značajnog utjecaja na zadovoljstvo poslom učitelja, odnosno, nije se potvrdila prikladnost parametara pretpostavljenog modela. Međutim, budući da postoje indicije kako određena povezanost među promatranim varijablama ipak postoji, ovo može biti dobar temelj za naredna istraživanja.
Keywords
disciplina; refleksivna praksa; učitelji; upravljanje razredom
Hrčak ID:
201188
URI
Publication date:
27.12.2017.
Visits: 3.239 *