Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2698

Refleksivna praksa i zadovoljstvo poslom u upravljanju razredom

Sanja Bilač orcid id orcid.org/0000-0001-8198-6534 ; Elementary School Spinut in Split
Dubravka Miljkovic orcid id orcid.org/0000-0002-1616-0792 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 185 Kb

str. 13-27

preuzimanja: 883

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 185 Kb

str. 13-27

preuzimanja: 597

citiraj


Sažetak

Upravljanje razredom i disciplina najčešće se spominje kao područje odgojno-obrazovnog rada u kojem učitelji doživljavaju najviše teškoća, a ujedno se za to osjećaju i najmanje osposobljenima: kako za vrijeme redovnog obrazovanja i osposobljavanja za poziv učitelja tako i u kasnijem stručnom osposobljavanju. Cilj ovoga rada bio je utvrditi utjecaj edukacije o refleksivnoj praksi (RP) na razinu zadovoljstva poslom u području upravljanja razredom i disciplinom (URID). U istraživanju su sudjelovali učitelji razredne i predmetne nastave koji su pristali sudjelovati, tj. oni koji su se prijavili za jednu od dvije ponuđene edukacije stručnoga usavršavanja: Upravljanje razredom i disciplina i/ili Kako uvoditi promjene u praksi. Prije odluke o izboru, učitelji su bili upoznati sa sadržajem i načinom rada, tj. da se prva edukacija temelji na predavanju, a druga edukacija osim predavanja uključuje i sudjelovanje u radionici o refleksivnoj praksi, kao i njezino jednomjesečno provođenje u vlastitome razredu uz korištenje Vodiča za refleksivnu praksu. U uzorak za ovo istraživanje uključeni su samo učitelji koji su se odlučili za jednomjesečnu primjenu refleksivne prakse (N=111). Rezultati nisu pokazali da RP ima značajnog utjecaja na zadovoljstvo poslom učitelja, odnosno, nije se potvrdila prikladnost parametara pretpostavljenog modela. Međutim, budući da postoje indicije kako određena povezanost među promatranim varijablama ipak postoji, ovo može biti dobar temelj za naredna istraživanja.

Ključne riječi

disciplina; refleksivna praksa; učitelji; upravljanje razredom

Hrčak ID:

201188

URI

https://hrcak.srce.hr/201188

Datum izdavanja:

27.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.239 *