Skip to the main content

Preliminary communication

Trend kretanja cjeloživotnog obrazovanja i učenja kao preduvjet stvaranja društva znanja

Maja Pauković orcid id orcid.org/0000-0002-8972-4464 ; Zagreb University of Applied Sciences, Zagreb, Croatia
Lucija Bačić orcid id orcid.org/0000-0003-2857-4957 ; Zagreb University of Applied Sciences, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 629 Kb

page 121-138

downloads: 1.432

cite

Full text: english pdf 629 Kb

page 121-138

downloads: 278

cite


Abstract

Zadnjih nekoliko godina svjedoci smo znatnog povećanja demografskog starenja stanovništva. Tržište rada, koje je iznimno promjenjivo i dinamično, selektira radno aktivne osobe po stupnju stručne spreme i vještinama koje su, bilo formalnim ili neformalnim oblikom obrazovanja, stekli tijekom života.Tako cjeloživotno obrazovanje i učenje postaje najjače oruđe za osobni i profesionalni rast i razvoj što omogućava veću mobilnost i zapošljavanje. Obrazovanje odraslih i cjeloživotno učenje prioritetna je zadaća stvaranja društva znanja i održivog razvoja društvenog i gospodarskog života. U ovom radu prikazan je trend kretanja obrazovanja i učenja radno aktivnog stanovništva s obzirom na produljenje životnog i radnog vijeka stanovništva, kao i trend osnivanja različitih studijskih programa za potrebe dosadašnjih i novih zanimanja kako bi se zadovoljili zahtjevi tržišta. Podaci prikazani u ovom radu dobiveni su uvidom u bazu podataka upisanih studentica i studenata na izvanrednom studiju Računovodstva i financija Sveučilišnog odjela za stručne studije u Splitu od 2005. godine.

Keywords

cjeloživotno obrazovanje i učenje; društvo znanja; produljenje životnog i radnog vijeka

Hrčak ID:

213873

URI

https://hrcak.srce.hr/213873

Publication date:

21.12.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 3.371 *