Skip to the main content

Professional paper

Tako blizu, tako daleko - uloga fotografije u dokumentiranju performansa

Leila Topić ; Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb


Full text: croatian pdf 443 Kb

page 100-103

downloads: 251

cite


Abstract

Usporedbom dvaju performansa (Chris Burden, Pucanj/ Shoot, 1971. te Yves Klein, Skok u prazno/Leap into the Void, 1960.) koja su stekla međunarodnu slavu ponajprije zahvaljujući njihovoj fotografskoj dokumentaciji, Philip Auslander uspostavlja razliku u percepciji tih performansa. Naime, općenito je prihvaćeno tumačenje da je Burdenov performans “istinski” jer postoji niz crno-bijelih fotografija koje ga dokumentiraju. Percipiramo ga kao događaj koji se uistinu dogodio, dokumentacija je slijedila akciju performera, a rad je postao planetarno poznat te je, upravo zahvaljujući fotografskoj dokumentaciji, ušao u brojne publikacije odnosno muzejske zbirke.

Keywords

Fotografska dokumentacija; Performans

Hrčak ID:

218440

URI

https://hrcak.srce.hr/218440

Publication date:

8.10.2018.

Visits: 1.044 *