Informatica museologica, No. 49, 2018.
Stručni rad
Tako blizu, tako daleko - uloga fotografije u dokumentiranju performansa
Leila Topić
; Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb
Sažetak
Usporedbom dvaju performansa (Chris Burden, Pucanj/ Shoot, 1971. te Yves Klein, Skok u prazno/Leap into the Void, 1960.) koja su stekla međunarodnu slavu ponajprije zahvaljujući njihovoj fotografskoj dokumentaciji, Philip Auslander uspostavlja razliku u percepciji tih performansa. Naime, općenito je prihvaćeno tumačenje da je Burdenov performans “istinski” jer postoji niz crno-bijelih fotografija koje ga dokumentiraju. Percipiramo ga kao događaj koji se uistinu dogodio, dokumentacija je slijedila akciju performera, a rad je postao planetarno poznat te je, upravo zahvaljujući fotografskoj dokumentaciji, ušao u brojne publikacije odnosno muzejske zbirke.
Ključne riječi
Fotografska dokumentacija; Performans
Hrčak ID:
218440
URI
Datum izdavanja:
8.10.2018.
Posjeta: 1.044 *