Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/mo.26.1.6

Društvene transformacije i pedagoške interpretacije poželjnog odgoja

Željka Pintar orcid id orcid.org/0000-0003-1178-9222 ; Dječji vrtić Kustošija, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 333 Kb

page 61-80

downloads: 1.209

cite


Abstract

U radu se tematiziraju promjene pedagoških paradigmi ovisno o društveno-povijesnom kontekstu u kojemu nastaju. Svaka pedagoška ideja razrađena u društvenim dokumentima koji oblikuju rad ustanova za rani i predškolski odgoj rezultat je kolektivnog promišljanja o viziji razvoja i napretka društva. Različita povijesna razdoblja, obilježena svojim znanjima, potrebama i interesima, oblikuju sebi svojstveno političko, gospodarsko, kulturno, obrazovno okruženje. Upravo je zato razumijevanje pojedinih pedagoških paradigmi moguće jedino kroz razmatranje i uvažavanje konteksta u kojemu se provode. Budući da ne postoje univerzalne pedagoške istine, potrebno je isticati važnost istraživačkog pristupa odgojno-obrazovnoj zbilji. Uočavanje karakteristika aktualne pedagoške paradigme kroz objektivnu percepciju njezinih pozitivnih i nedorečenih elemenata omogućuje njeno sustavno korigiranje na dobrobit djeteta kojemu je primarno namijenjena.

Keywords

tradicionalna odgojno-obrazovna paradigma, suvremena odgojno-obrazovna paradigma, ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje

Hrčak ID:

220877

URI

https://hrcak.srce.hr/220877

Article data in other languages: english

Visits: 2.171 *